Jag känner doften av rädsla från Stureplan

Ja då var det dags igen. Vad är det för fel på alla hormonstinna pundare som hänger på Stureplan? De få gånger jag orkar med att välsigna området med min närvaro har jag ju kul, men det beror inte på ställena eller människorna. Då är jag oftast i gott sällskap av vänner och rätt så glad i hatten, och då kan man ju fan ha kul på McDonalds om man så vill. Läste i en roman en gång att huvudpersonen ville stänga tullarna och bara släppa in snyggt och skönt folk. Att det var alla bittra förortsbor (oavsett om de kom från Rinkeby eller Lidingö) som var de som ville slåss i kön på Donken och sabba för oss sköna lirare innanför tullarna som bara ville ut och ha trevligt. Intressant…

Blir ju bara less på att läsa om ännu mer våld. DN, Svenskan, och alla andra skräpmedier skriver om det senaste morden.

Kommentera

